Klantenscore 9,7 / 10 op basis van 29 beoordelingen

Meest gestelde vragen

Algemeen:

Verzorgt Hees Lights & Living ook de montage?

Levert Hees Lights & Living ook losse lichtbronnen?

Levert Hees Lights & Living ook artikelen die niet op de site staan?

Welke dimmer heb ik nodig op mijn lamp?

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die ik op de site invul?

Wat is jullie e-mail adres?

 

Bestellen:

Hoe plaats ik een bestelling?

Kan ik telefonisch bestellen?

Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?

Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Moet ik verzendkosten betalen?

 

Betalen:

Hoe kan ik betalen?

Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?

Wanneer ontvang ik een factuur?

Mijn computer liep vast tijdens de betaling, wat nu?

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Ik heb een postbusadres. Kan ik hier ook producten naartoe laten zenden?

Wordt er in het weekend bezorgd?

 

Retourneren:

Hoe stuur ik een product retour?

Binnen welke termijn kan ik een artikel retourneren?

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om iets te retourneren?

Ik heb een artikel ontvangen wat ik niet heb besteld. Hoe wordt dit opgelost?

Wanneer ontvang ik mijn geld terug als ik iets retourneer?

Wat is het adres voor retourzendingen?

 

Garantie:

Hoe lang is de garantietermijn?

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Ik heb een artikel ontvangen wat kapot is. Hoe wordt dit opgelost?

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

 

Algemeen

Verzorgt Hees Lights & Living ook de montage?

Nee, Hees Lights & Living beperkt zich enkel tot het leveren van producten.

Terug naar boven

 

Levert Hees Lights & Living ook losse lichtbronnen?

Via Hees Lights & Living kunt u ook lichtbronnen bestellen. Stuur een e-mail naar info@lightsandliving.nl,wij helpen u graag verder.

Terug naar boven

 

Levert Hees Lights & Living ook artikelen die niet op de site staan?

Als u een artikel dat u zoekt niet op de site kan vinden, neem dan contact met ons op, wij kunnen het mogelijk wel leveren tegen zeer scherpe prijzen.

Terug naar boven 

 

Welke dimmer heb ik nodig op mijn lamp?

Gloeilampen - gloeilamp dimmer

Halogeen lampen (laagspanning 12V) - halogeen of tronic dimmer geschikt voor electronische transformator

Halogeen lampen (hoogspanning 230V) - gloeilamp dimmer

Spaarlampen - de meeste spaarlampen zijn niet dimbaar, de dimbare spaarlampen kunt u dimmen met een gloeilamp dimmer

Ledlampen - de meeste ledlampen zijnniet dimbaar, de dimbare ledlampen kunt u dimmen met een tronic dimmer. Let hierbij op de ondergrens van de dimmer. Voor led lampen moet u de ondergrens delen door 5 (bv. ondergrens dimmer is 20 watt dan kunt u ledlampen vanaf 20 / 5 = 4 watt dimmen.)

Let ook op het wattage, kies de dimmer die het meest aansluit bij het wattage van uw lamp. Bij twijfel stuur een e-mail.

Terug naar boven 

 

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die ik op de site invul?

Hees Lights & Living respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Hees Lights & Living zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling (betaalprovider, bank). Lees hier meer over in onze privacy policy.

Terug naar boven 

 

Wat is jullie e-mail adres?

Voor algemene vragen, of specifieke productinformatie kunt u ons mailen via info@lightsandliving.nl.

Heeft uw vragen over uw bestelling, wilt u een bestelling retour zenden of wilt u beroep doen op uw garantie, kunt u ons natuurlijk ook mailen. 

Terug naar boven 

 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen op Hees Lights & Living gaat in een paar gemakkelijke stappen. Ga naar het product dat u wil bestellen, indien mogelijk, selecteer indien gevraagd een kleur, lichtbron en/of afmeting, en voeg het gewenste aantal artikelen toe aan de winkelwagen. Klik op Afrekenen wanneer u de bestelling wil plaatsen. Selecteer of u hier voor de eerste keer bent, of log in als u een terugkerende klant bent. Vul uw gegevens in, en selecteer of het factuuradres of het bezorgadres, deze twee verschillen. Loop door de stappen van het bestelproces heen. Controleer of alles klopt. Kies de betalingsoptie. U wordt nu naar de site van iDeal doorgestuurd, waar de betaling afgerond word of u betaald via een overschrijving. Echter daardoor kan de levertijd langer worden.

 Terug naar boven 

 

Kan ik telefonisch bestellen?

Nee, het is niet mogelijk telefonisch te bestellen. Om uw bestelling te kunnen behandelen is het van belang dat u alle stappen van het bestelproces op de site doorloopt.

 Terug naar boven 

 

Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?

Wanneer u een bestelling plaats bij Hees Lights & Living krijgt u altijd een bevestigingsmail hierover. (Deze mail is tevens uw factuur en garantiebewijs.) Indien u geen bevestigingsmail heeft ontvangen maar toch het bestelproces heeft afgerond, of wanneer u twijfelt of de bestelling correct geplaatst is stuur dan een e-mail naar info@lightsandliving.nl.

Terug naar boven 

 

Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Hees Lights & Living laat ook bestellingen bezorgen in België en Duitsland. Hiervoor zullen echter wel kosten voor in rekening gebracht worden. Deze zullen zichbaar worden gedurende het bestelproces.

Terug naar boven 

Moet ik verzendkosten betalen?

Hees Lights & Living vraagt € 4,95 verzendkosten voor bestelling tot € 75. Boven dat begrag wordt uw bestelling gratis geleverd.

Terug naar boven 

 

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Betaling aan Hees Lights & Living is mogelijk via iDeal via een overschrijving en via rembours (€ 25 kosten). Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW. iDeal is het gemakkelijkste, goedkoopste en snelste betaalsysteem in Nederland. Kiest u voor iDeal dan komt u vervolgens in het bekend internetbankier-programma van uw bank. De ordergegevens van uw aankoop worden automatisch bij Hees Lights & Living verwerkt. U werkt de betaling nu verder af zoals u gewend bent bij het internet bankieren. Na uw betaling ontvangt u een bevestiging van uw bank en keert u automatisch terug naar de webshop van Hees Lights & Living.

Terug naar boven 

 

Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?

U dient uw bestelling ten tijde van het bestellen te betalen. Gedurende het bestelproces wordt u vanzelf naar de betaal stap geleid. Om uw bestelling correct af te ronden dient u de betaling voldaan te hebben. Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Terug naar boven 

 

Wanneer ontvang ik een factuur?

Uw factuur ontvangt u direct als bevestiging op uw bestelling. Bewaar deze factuur goed, dit is tevens uw garantiebewijs.

Terug naar boven

 

Mijn computer liep vast tijdens de betaling, wat nu?

Als u geen bevestigingsmail van ons hebt ontvangen, dan is uw betaling waarschijnlijk mislukt. U kunt dit ook nog nakijken middels uw eigen internet betaalomgeving. Bij twijfel kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice, info@lightsandliving.nl.

Terug naar boven 

 

Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Hees Lights & Living streeft er naar om al uw producten binnen 3 dagen te verzenden. Wanneer een product niet op voorraad is zal deze termijn langer zijn. Mocht de verzendtermijn langer zijn dan 10 werkdagen zal Hees Lights & Living u hierover informeren.

Terug naar boven 

 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben

Als u niet thuis bent bij levering, zal het bezorgbedrijf bij u een bericht achterlaten. Dit kan zijn dat zij de volgende dag nogmaals langs komen of dat zij het pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor hebben afgegeven. U kunt het daar op vertoon van uw legitimatie afhalen.

Terug naar boven

 

Ik heb een postbus adres. Kan ik hier ook producten naar toe laten zenden?

Nee, het is niet mogelijk om een bestelling af te laten leveren op een postbusadres. Wel kunt u er voor kiezen om een alternatief afleveradres bij het plaatsen van uw bestelling in te geven.

Terug naar boven

 

Wordt er in het weekend bezorgd?

Nee, de pakketten worden enkel op werkdagen ter verzending overgedragen en daarmee ook alleen op werkdagen bezorgd.

Terug naar boven 

 

Retourneren

Hoe stuur ik een product retour?

Op basis van de wet koop op afstand heeft u het recht om een bestelling tot maximaal 14 dagen na verzending van de goederen te annuleren. In dit geval dient u contact op te nemen met onze afdeling verkoop op info@lightsandliving.nl, waar u uw retourzending kenbaar dient te maken. De kosten voor het retour zenden van de goederen komen in dat geval geheel voor uw rekening.

Wanneer wij het product in goede orde ontvangen hebben betalen wij u het bedrag binnen 14 dagen terug, mits wordt voldaan aan de voorwaarden voor een retour zending.

Terug naar boven 

 

Binnen welke termijn kan ik een artikel retourneren?

Indien u na het ontvangen van uw product toch wilt afzien van de aankoop is dit mogelijk binnen 14 dagen na verzending. (Hou bij retour zendingen wel rekening met de voorwaarden die gelden voor het retour zenden van producten)

Terug naar boven 

 

Aan welke voorwarden moet ik voldoen om iets te retourneren?

- Uw retourzending is kenbaar gemaakt via info@lightsandliving.nl
- De termijn is binnen 14 dagen na verzending van het product.
- Het product bevindt zich, indien mogelijk in originele verpakking.
- De retourzending is voorzien van de originele pakbon.

 Terug naar boven

 

Ik heb een artikel ontvangen wat ik niet heb besteld. Hoe wordt dit opgelost?

Als u een artikel hebt ontvangen wat u niet hebt besteld, willen wij u vragen dit per mail aan ons te melden, info@lightsandliving.nl. Wij zullen er voor zorgen dat u z.s.m. het juiste artikel ontvangt. De verzendkosten zullen wij voor onze rekening nemen.

Terug naar boven

 

Wanneer ontvang ik mijn geld terug als ik iets retourneer?

Indien wij het product ontvangen hebben betalen wij u het bedrag binnen 14 dagen terug, mits wordt voldaan aan de voorwaarden voor een retour zending.

Terug naar boven

 

Wat is het adres voor retourzendingen?

Retourzendingen kunt u sturen naar onderstaand adres:

Hees Lights & Living
Zuiderpoort 66
6101 KA Echt
Nederland 

Terug naar boven 

 

Garantie

Hoe lang is de garantietermijn?

Hees Lights & Living garandeert dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Als bij normaal, met de bestemming corresponderend gebruik, gebreken optreden in of aan het artikel, worden die door Hees Lights & Living kosteloos hersteld.

De verzendkosten komen, indien de klacht gegrond is, binnen de garantietermijn voor kosten van Hees Lights & Living. Hees Lights & Living stelt vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en verzenden. De garantietermijn is 2 jaar op alle producten, behalve de lichtbronnen.

Terug naar boven 

 

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Op de garantie kan geen aanspraak gemaakt worden als het defect is veroorzaakt door:

- Defecten of slijtage als gevolg van nalatig onderhoud.
- Als er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht door derden.
- Als de datum op de factuur is gewijzigd of onleesbaar gemaakt is.
- Door gebreken die zijn ontstaan door niet met bestemming corresponderend of
  onoordeelkundig-gebruik zoals het niet volgen van de bijbehorende gebruiksaanwijzingen.
- Beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid.
- Bij van buiten komend onheil zoals blikseminslag etcetera.
- Oververhitting door centrale of andere verwarming of door het gebruik van een te hoog
  wattage-gloei of halogeenlamp.
- Blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte of zonlicht of extreme koude.
- Indirecte kosten, veroorzaakt door het buitenbedrijf zijn van het defecte artikel, kunnen
  niet voor vergoeding in aanmerking komen.

Terug naar boven 

 

Ik heb een artikel ontvangen wat kapot is. Hoe wordt dit opgelost?

Als u een artikel hebt ontvangen wat kapot is, willen wij u vragen dit per mail aan ons te melden, info@lightsandliving.nl. Wij zullen er voor zorgen dat u z.s.m. het juiste artikel ontvangt. De verzendkosten zullen wij voor onze rekening nemen.

Terug naar boven

 

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Allereerst vinden wij het erg spijtig als u een klacht heeft. U kunt uw klacht per mail melden, ons mailadres is info@lightsandliving.nl. U kunt binnen 1 tot 2 werkdagen van ons een reactie verwachten op uw mail.

Terug naar boven